Friday, November 2, 2012

REMINDERS!/ PERINGATAN!

Exodus 22:22-24
You must not mistreat any widow or fatherless child. if you do mistreat them, they will no doubt cry to Me, and i will certainly hear their cry. My anger will burn, and i will kill you with the sword; then your wives will be widows and your children fatherless. 

Exodus 22:22-24 (Keluaran) 

22:22 "Seseorang janda atau anak yatim janganlah kamu tindas" 
22:23 "Jika engkau memang menindas mereka ini, tentulah Aku akan mendengarkan seruan mereka, jika mereka berseru-seru kepada-Ku dengan nyaring" 
22:24 "Maka murka-Ku akan bangkit dan Aku akan membunuh kamu dengan pedang, sehingga isteri-isterimu menjadi janda dan anak-anakmu menjadi yatim". 

Deuteronomy24:17
Do not deny justice to a foreigner or fatherless child, and do not take a widow's garment as security.

Deuteronomy  24:17 (Ulangan)

"Janganlah engkau memperkosa hak orang asing dan anak yatim; juga janganlah engkau mengambil pakaian seorang janda menjadi gadai"

James 1: 27
Pure and undefiled religion before our God and Father is this; to look after orphans and widows in their distress and to keep oneself unstained by the world.

James 1:27 (Yakobus)

"Ibadah yang murni dan yang tak bercacat di hadapan Allah, Bapa kita, ialah mengunjungi yatim piatu dan janda-janda dalam kesusahan mereka, dan menjaga supaya dirinya sendiri tidak dicemarkan oleh dunia"

No comments:

Post a Comment